+1

feedback

zenek1999 8 years ago updated 8 years ago 1

Napiszę na szybko, więc dzisiaj będzie po polsku. Gameplay jest fajny, ale jest wiele drobiazgów które są niedopracowane/zbugowane.


1. Grunt:

- jeżeli kopnę i nikogo nie trafię, to się przewracam.

- można zablokować shockwave, postać dostaje 1 dmg ale się nie przewraca.


2. Zerk

- nie ma ataku który przechodzi przez blok. Normalny atak/specjal/skok/wślizg, nic nie robi dmg osobie blokującej. Jedyne co działa, to przebiegnięcie przez kogoś z turbo. Wtedy blockujący się przewróci.

- wślizg jest dziwny... Z jednej strony fajna sprawa, z drugiej strony jest kontrowany przez atak, block, shockwave, nóż, czyli właściwie przez wszystko. Obecnie mało użyteczny. Według mnie ślizg powinien być przerwany przez kopniaka. Atak ślizgającemu się zerkowi może robić dmg, ale ślizg powinien trwać dalej i zadać dmg/przewrócić przeciwnika. Zresztą podobnie jest z kopem/rollem, niby jedno kontruje drugie ale obecnie atak działa vs roll, więc po co kiedykolwiek używać kopniaka?


3. Quick game - tryb jest grywalny, ale po chwili jest nudny. Mapa jest za duża i brakuje celu. Żeby nabić wysoki score wystarczy... nie umierać. Czyli głownie chodzi o "przygotowanie przed walką" - ulecz się, zbierz bonus, wtedy idź komuś obić mordę. Ogólnie campowanie przy piedestałach się opłaca. Po dodaniu armora tym bardziej. Osoba z 6hp + health pot + 6 armora + bonusy wygra z przeciwnikiem który ma 4hp...


Innym problemem jest, że grając w jednym teamie z dobrymi graczami po chwili nie ma na kogo polować i nie ma jak ukarać osobę z wyższą punktacją w naszym teamie. Już kiedyś to pisałem, ale według mnie:

- mapa jest za duża

- teamy powinny być balansowane na podstawie punktów. Możesz np. zrobić, to na zasadzie 'dodaj respawnującego się gracza do teamu z mniejszą liczbą punktów', oczywiście możesz dodać warunek że w teamie może być max 2/3 wszystkich graczów i dodatkowo możesz dodać każdemu graczowi 'ukryte' 100 score żeby nawet ten z 0 punktami był coś warty.


Dzięki temu trudniej będzie kampić przy piedestałach kiedy jest 10 vs 20. Noobki będą miały szansę ubić króla, a lider będzie miał kogo bić. Jeżeli będzie w jednej drużynie kilku dobrych graczów to siłą rzeczy w pewnym momencie padną od wielkiej liczby plebsu.


4. Football - fajny, grywalny ale...

- respawn time jest długi

- spawn area jest słabo wybrana, zbyt losowa. Wolałbym żeby ludzie spawnili się w okolicy swojej bramki dzięki czemu łatwiej będzie bronić/trudniej będzie atakować = gra będzie trwała dłużej i będzie bardziej wymagająca.

- trudno o regeneracje, według mnie najlepszym rozwiązanie jest dodanie passive regen. Jeżeli grasz nie został uderzony w ostatnie 15 sekund, to dostaje 1hp/7.5s czy jakoś tak. Pomoże to też poprawić dynamikę w Quick game gdzie nieraz lider musi szukać health potów przez długi czas, zamiast polować na graczy.

- jakby powstała regeneracja, to usunąć health poty/armor z footballa i pozostawić tylko ofensywne bonusy które dodają dynamiki, pomagają strzelić gola..

- restart stanu przed każdą rundą. Spawn itemków, reload speciala lub ustawienie go na cooldownie, usunięcie itemków z mapy. Obecnie można podłożyć bombę przeciwnikom na spawnie przed rundą. Rzadko to się udaje, ale jednak jest możliwe. Można też użyć haste pota po strzeleniu gola i buff przejdzie na początek następnej rundy.


Ogólnie jeszcze bym sprawdził czy faktycznie 5v5 jest optymalnym ustawieniem czy lepiej dać 4v4 + krótszy respawn + inny spawn area = łatwie znaleźć grę/większa zależność od indywidualnego skilla.


Ponadto problemem jest balans teamów, nie wiem czy on w ogóle się odbywa. Nie piszę tutaj o porządnym matchmakingu, bo to niemożliwe przy niskim player pool ale obecnie drużyny chyba są formowane na zasadzie tego kto pierwszy dołączył. Wystarczyłoby stworzyć teamy które mają najbardziej zbliżoną sumę leveli. Oczywiście respektując, że ludzie z jednego tribe muszą pozostać razem.


Nagrody za grę już poruszałem kilka razy. Brak expa ssie. Ostatnio grałem kilka dni temu, wczoraj zagrałem w footballa i zobaczyłem, że jest kilka osób z 20+ levelem. No ale po kilku grach vs ja+hohoho spadli z np. 25 levela do 22 levela, co jest przykre.


5. UI

- football queue pokazuje 1/5 zamiast 1/10 lub 6/10, naprawdę to mała zmiana ale daje pojęcie ile osób w sumie oczekuje na grę

- temp game powinnien być opcjonalny z kilku powodów (nie każdy chce grać normalną grę, dźwięki mogą być irytujące...), dodaj checkbox w lobby czy innych opcjach

- football queue status zasłania folks online

- esc w trakcie Quick Game powinien przenosić do lobby, obecnie muszę naciskać F5 jak chcę wyjść

- football fajnie byłoby informować kto strzelił gola, małe a cieszy i ożywia graczy

- klawisze są średnie. Right click używany dla wielu rzeczy (hold = sprint, click = kop/crush, hold+wheel = special) jest upierdliwy, ostatnio mi myszka szwankuje i często zamiast sprintu postać robi kopa, przewrwaca się i zamiast mieć dodaktową prędkość, to tracę 2s będąc w jednym miejscu. No ale tutaj trudno mi zaproponować konkretną alternatywę. Można przesunać itemki na `/1/2/3 (` - health pot, bo i tak nie trzeba używać samemu), lewy klik = atak, prawy klik = drugi atak (kop/crush), spacja = specjal, q = block/dodge, roll up = skok, roll down = roll/slide... Albo dać graczom możliwość wybrania swoich klawiszów. :P


Overall:

- quick play jest grywalny taki 5/10

- football jest zabawny i w zależności od balansu teamów jest 6/10 a czasami 7/10


Według mnie powyższe zmiany dodadzą 1-2 punkt do mojej oceny. Najważniejsze:

- passive regen

- team balance w quick play/football

- football spawn time/area

- kick bug

- block bugs


Armor się nie resetuje po skończonej rundzie w football.

Jak piszesz na chacie w temp game i przenosi do football, to pozsotaje okienko chatu i ogólnie jest zbugowane wsio.